Κυριακή 23 Δεκεμβρίου 2012

Φιλανθρωπία ή Αλληλεγγύη; Η φτώχεια είναι πιο βαριά τις γιορτινές μέρες

Τα Χριστούγεννα ως γιορτή, πέρα από το θρησκευτικό περιεχόμενό της, προσφέρονταν ανέκαθεν ως μια ευκαιρία για κοινωνική προσφορά και φιλανθρωπία. Και χρησιμοποιούνταν πάντα, κατά το δοκούν, προκειμένου να εξυπηρετήσει συμφέροντα και να αποπροσανατολίσει το λαό.

Μόλις μπαίνει ο Δεκέμβρης ξεκινούν τα χριστουγεννιάτικα σποτάκια σε ραδιόφωνα και τηλεοράσεις παρουσιάζοντας τις φιλανθρωπίες όλης της αφρόκρεμας της κοινωνίας μας. Οι πλούσιοι κάνουν δωρεές σ’ ένα νοσοκομείο, χτίζουν ξενώνες, χρηματοδοτούν εκδηλώσεις αγάπης, σκάνε και αρκετά λεφτά σε κάποιον τηλεμαραθώνιο για ορφανά. Όλα αυτά με το αζημίωτο φυσικά, αφού οι δωρεές και οι χορηγίες προσφέρουν και συγκεκριμένες φοροαπαλλαγές.

Φιλανθρωπίες πάσης φύσεως, «ανάσες ζωής» όλο κι όλο για 15 ημέρες και μετά … μετά πάλι μια από τα ίδια. Ο φιλεύσπλαχνος εργοδότης που σου έδωσε τη γαλοπούλα και που σε έβαλε να μαζέψεις και τρόφιμα για τους φτωχούς της γειτονιάς μετά τα Χριστούγεννα επανέρχεται. Μειώνει το μισθό, σε βάζει να δουλεύεις παραπάνω, σε απολύει. Πάει έφυγε το πνεύμα των Χριστουγέννων, του χρόνου πάλι.

Πρέπει να γίνει ξεκάθαρο στη συνείδηση του λαού ότι τα κίνητρά τους δεν είναι καθαρά. Για να υπάρχουν αυτοί χρειάζεται να υπάρχουν θύματα, εμείς δηλαδή.

Ο φτωχός εργαζόμενος λαός και τα παιδιά του, ο άνεργος, ο άστεγος δεν έχει ανάγκη από φιλανθρωπίες. Ο εργαζόμενος λαός πρέπει να νιώσει μια ολοκληρωτική αλληλεγγύη που θα τον ενώσει μ’ αυτόν που βάλλεται, μ’ αυτόν που αντιστέκεται, μ’ αυτόν που χρειάζεται να κατανοήσει ότι πρέπει να αντισταθεί.

Αλληλεγγύη σημαίνει να βγεις στο δρόμο για τον εργάτη που απολύθηκε παρόλο που είσαι δημόσιος υπάλληλος, να φωνάξεις για τον δάσκαλο που θα δουλεύει για 600 ευρώ ενώ είσαι γονιός, να στηρίξεις τον δημόσιο υπάλληλο που θα χάσει τη δουλειά του ενώ είσαι ελεύθερος επαγγελματίας γιατί ξέρεις πως, τελικά, η δική του ευημερία είναι και δική σου, η δική του απελπισία θα είναι και δική σου.

Αλληλεγγύη οργανωμένη, ενεργητική, θετική και έμπρακτη.

Πηγή: 902.gr

Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2012

Νέα Ραιδεστός: Οι απειλές και οι τραμπουκισμοί της Χρυσής Αυγής δεν θα περάσουν!

Η ΛΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΘΕΡΜΗΣ καταγγέλλει και καλεί τον εργαζόμενο λαό της Νέας Ραιδεστού και του Δήμου Θέρμης και της περιοχής να καταδικάσει την εγκληματική ρατσιστική δράση των τραμπούκων της ναζιστικής Χρυσής Αυγής.

Την προηγούμενη Πέμπτη απρόκλητα πέντε τραμπούκοι συνοδευμένοι από μια «κάτοικο» της περιοχής, εμφανίστηκαν στην Νέα Ραιδεστό και απείλησαν, με τρόπο που ταιριάζει μόνο σε υπόκοσμο, μετανάστρια, που η οικογένεια της ζει και εργάζεται φιλήσυχα στη Νέα Ραιδεστό πάνω από μια δεκαετία, να κάψουν το σπίτι που διαμένει με το σύζυγο και τα δύο ανήλικα παιδιά της, που πηγαίνουν σε σχολεία του Δήμου μας, αν δεν το εγκαταλείψει σε ένα μήνα. Δεν δίστασαν μάλιστα να βρίσουν και να απειλήσουν γείτονες που ζήτησαν εξηγήσεις για το περιστατικό. Όταν βέβαια κλήθηκε η αστυνομία τα θρασίμια εξαφανίστηκαν. Αλλά επανήλθαν τις επόμενες μέρες με νέες απειλές με ανώνυμα τηλεφωνήματα.

Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στα θύματα της επίθεσης.

Καλούμε τους εργαζόμενους, τους αυτοαπασχολούμενους, τους άνεργους, τη νεολαία της Νέας Ραιδεστού και του Δήμου μας:
  • Να μη σταθουν αδιάφοροι απέναντι σε αυτό το γεγονός που προστίθεται στα όσα συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα.
  •  Να μην ανεχθούν τέτοιες φασιστικές και τραμπούκικες ενέργειες. Να απομονώσουν και να καταγγείλουν τα ρατσιστικά και εγκληματικά στοιχεία και τη δράση τους όπου ξαναεμφανιστούν.
  •  Όλοι μαζί να εκφράσουμε την έμπρακτη αλληλεγγύη μας στους μετανάστες που αποτελούν κομμάτι της εργατικής τάξης και των ανέργων στη χώρα μας. Να δυναμώσουμε τον κοινό αγώνα με τους εργαζόμενους μετανάστες.

Κυριακή 18 Νοεμβρίου 2012

Βιώσιμον κι ο Βίος Αβίωτος - Της Λιάνας Κανέλλη

Το άρθρο της Λιάνας Κανέλλη στον κυριακάτικο "Ριζοσπάστη", 18 Νοέμβρη 2012. 
 
Πολυτεχνείο, Κυπριακό, Μεταπολίτευση, πάνε κοντά σαράντα χρόνια και οι πληγές ορθάνοιχτες για ένα λαό κι έναν αγωνιστικό πολιτισμό σαν τον ελληνικό, που δημιούργησε ένα τεράστιο ιστορικό κεφάλαιο, αλλά η κυρίαρχη αστική τάξη το ρούφηξε κυριολεκτικά για πάρτη της. Αν δεν υπήρχε το ποιητικό αξίωμα «λευτεριάς λίπασμα οι πρώτοι νεκροί...» , η εξέγερση μιας νιότης, έμπνευση και παρακαταθήκη αντίστασης, θα πνιγόταν ολοκληρωτικά στην ταύτισή της με τη λεγόμενη «γενιά του Πολυτεχνείου».

Το έγκλημα συντελέστηκε νωρίς. Στην υφαρπαγή του νοήματος και την κεφαλαιοποίησή του από τους εκμεταλλευτές. Κύριος μοχλός το εκπαιδευτικό σύστημα. Που τυποποίησε τη διαδικασία μνήμης, τη μετέτρεψε, καθόλου αθώα, σε ημερολογιακή απομνημόνευση, εξήρε πρόσωπα ως καρριέρες και ανέδειξε αστικοδημοκρατικές άριες έτσι και τόσο όσο χρειαζόταν για να πνιγεί η μουσική των λαοκρατικών προσδοκιών.

Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2012

Κινητοποιήσεις του ΠΑΜΕ ενάντια στον προϋπολογισμό - Θεσσαλονίκη, Άγαλμα Βενιζέλου 7 μμ

«ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΝΟΕΜΒΡΗ ΣΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΣΤΙΣ 7 μμ.

Την Κυριακή η κυβέρνηση με την ψήφιση του κρατικού προϋπολογισμού συμπληρώνει και ολοκληρώνει τη σφαγή των εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων της εργατικής τάξης και των άλλων λαϊκών στρωμάτων.

Με το εργαλείο του κρατικού προϋπολογισμού, προσφέρουν στα μονοπώλια έξοδο από την κρίση τσακίζοντας ακόμα περισσότερο την τιμή της εργατικής δύναμης.

Κάθε μέτρο, κάθε κίνηση της κυβέρνησης υπηρετεί έναν και μόνο σκοπό. Την ανάκαμψη της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων με όρους εξαθλίωσης των εργαζομένων και της συντριπτικής πλειοψηφίας του λαού. Η απόφαση των πολιτικών υπαλλήλων του κεφαλαίου για βίαιη ανακατανομή του πλούτου, μέσω του κρατικού προϋπολογισμού, στα καπιταλιστικά παράσιτα να μας βρει για μια ακόμα φορά στους δρόμους.

Η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ καλεί τα συνδικάτα και τους εργαζόμενους, την Κυριακή 11.11.12 το απόγευμα σε μαζική διαδήλωση στην Αθήνα, Ομόνοια στις 5 μ. μ.

Να μην τους αφήσουμε σε χλωρό κλαδί».
Αντίστοιχες κινητοποιήσεις προετοιμάζονται και σε άλλες πόλεις της χώρας. Συγκεκριμένα:
  • Ξάνθη, στις 7 μ.μ., στην κεντρική πλατεία
  • Κοζάνη, στις 6 μ.μ., στον πεζόδρομο
  • Πτολεμαΐδα, 6 μ.μ., κεντρική πλατεία
  • Φλώρινα, 6 μ.μ., κεντρική πλατεία
  • Γρεβενά, 5.30 μ.μ., πλατεία Λαχαναγοράς
  • Καστοριά, 5.30 μ.μ., πρώην Νομαρχία.

Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2012

Θεσσαλονίκη: Μεγάλες απεργιακές διαδηλώσεις του ΠΑΜΕ στο κέντρο της πόλης

Τρείς συγκεντρώσεις-πορείες του ΠΑΜΕ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια της 48ωρης απεργίας. Χιλιάδες κόσμου - εργαζόμενοι, νεολαία, άνεργοι, αυτοαπασχολούμενοι, συνταξιούχοι - συγκεντρώθηκαν την Τετάρτη 6 Νοέμβρη στο άγαλμα Βενιζέλου απ' όπου ξεκίνησε πορεία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης. Διασχίζοντας τις οδούς Αγ.Σοφίας, Παύλου Μελά, Τσιμισκή και Βενιζέλου, τα μπλοκ του ΠΑΜΕ, της ΠΑΣΕΒΕ, της ΠΑΣΥ, της ΟΓΕ, του ΜΑΣ και των Λαϊκών Επιτροπών κατέληξαν έξω από το Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης. Μιλώντας στους συγκεντρωμένους, ο Σ.Ζαριανόπουλος, μέλος της εκτελεστικής γραμματείας του ΠΑΜΕ, κάλεσε σε οργάνωση της πάλης στους χώρους δουλειάς, στις γειτονιές, στους χώρους μόρφωσης. 

Δύο συγκεντρώσεις και πορείες έλαβαν χώρα και την επόμενη μέρα της 48ωρης απεργίας, η πρώτη στις 10:30 το πρωϊ και η δεύτερη στις 7 το απόγευμα. Και οι δύο απεργιακές συγκεντρώσεις του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου χαρακτηρίστηκαν από μεγάλη συμμετοχή, παλμό και διάθεση για ταξικό αγώνα. Η απογευματινή πορεία έγινε υπό βροχή η οποία όμως δεν πτόησε τους διαδηλωτές που με συνθήματα και μαχητικότητα διέσχισαν τους κεντρικούς δρόμους της πόλης καταλήγοντας στο μνημείο του Καπνεργάτη, στην συμβολή των οδών Εγνατία με Βενιζέλου. Λίγο νωρίτερα, μιλώντας στους συγκεντρωμένους ο Σ.Ζαριανόπουλος κατήγγειλε το πραγματικό πρόσωπο της ναζιστικής οργάνωσης της «Χρυσής Αυγής» ως τάγματος υπεράσπισης των πλουτοκρατών μετά από όσα έγιναν στο Λαγκαδά. 

Κατά τη διάρκεια της 48ωρης απεργίας δόθηκε με επιτυχία από το ΠΑΜΕ και η μάχη της περιφρούρησης των χώρων δουλειάς ώστε να διασφαλιστεί η μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή στις απεργιακές κινητοποιήσεις ενάντια στα νέα βάρβαρα μέτρα της συγκυβέρνησης, της Τρόϊκα και της ΕΕ. 

Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2012

Όλοι και όλες στην 48ωρη απεργία 6-7 Νοέμβρη! Να ανατρέψουμε τα μέτρα!

  Εργαζόμενοι-εργαζόμενες,άνεργοι-άνεργες, νέοι-νέες,
 
ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗ 48ωρη απεργία 6 και 7 Νοέμβρη
Την ΤΡΙΤΗ 6 ΝΟΕΜΒΡΗ στις 10.30 το πρωί στο Άγαλμα Βενιζέλου
Την ΤΕΤΑΡΤΗ 7 ΝΟΕΜΒΡΗ στις 10.30 το πρωί στο Άγαλμα Βενιζέλου και το απόγευμα στις 7 στον ίδιο χώρο.
Τίποτα δεν τελείωσε αν δεν πούμε εμείς την τελευταία λέξη!
Εμείς έχουμε τη δύναμη. Εμείς θα τους ανατρέψουμε!
Να μη χαθεί ούτε ένα λεπτό!
   
Χωρίς καμιά καθυστέρηση, με οργάνωση, αποφασιστικότητα, μέσα από συνελεύσεις και συλλογικές αποφάσεις, να πάρουμε όλα εκείνα τα μέτρα, ώστε η 48ωρη απεργία να γνωρίσει πρωτόγνωρη επιτυχία. Σε όλους τους χώρους δουλειάς, στα εργοστάσια, στα σχολεία και τις σχολές, στις γειτονιές να γίνει συζήτηση, να παρθούν αποφάσεις καθολικής συμμετοχής όλων των εργαζομένων στην απεργία.
Όλοι στις συγκεντρώσεις του ΠΑΜΕ οργανωμένα από κάθε χώρο δουλειάς και κάθε γειτονιά, με τις σημαίες της ταξικής πάλης και του αγώνα κόντρα στις φωνές που μας καλούν σε συμβιβασμό και σπέρνουν απογοήτευση. Να τελειώσουμε με τις ξεπουλημένες ηγεσίες του συνδικαλιστικού κινήματος που αποτελούν νεροκουβαλητή κυβερνήσεων και εκλογικών σχεδιασμών, τους φορείς της ήττας και της μοιρολατρίας, τους ανθρώπους της εργοδοσίας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η επιτυχία της απεργίας να τους τρομάξει! Να σηματοδοτήσει νέες καταστάσεις, αντεπίθεση, αγώνες με αποτελέσματα, νίκες. Να μη μείνει μόνο στο αίτημα της καταψήφισης, αλλά να σηματοδοτήσει την εναρξη νέας αγωνιστικής κλιμάκωσης και λαϊκής αντεπίθεσης, που θα συμπαρασύρει, θα ανατρέψει αντιλαϊκές πολιτικές, τρόικα, μνημόνια και δανειακές συμβάσεις.
Τώρα γενικός παλλαϊκός ξεσηκωμός. Όλοι στους δρόμους, όλοι στην απεργία.
Να βουλιάξουν τα πεζοδρόμια, οι δρόμοι, η Θεσσαλονίκη.
ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΟΥΝ ΤΑ ΜΕΤΡΑ! ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΟΝ ΕΧΕΙ Ο ΛΑΟΣ!
Ή εμείς ή τα μονοπώλια!
 

Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2012

28η Οκτώβρη: Συζητώντας με τους μαθητές μας...

Τη βδομάδα που έρχεται, σε όλα τα σχολεία θα διεξαχθούν οι γιορτές για την 28η Οκτωβρίου. Εκ των πραγμάτων, δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς, αλλά και στους μαθητές να «ανοίξουν» τη συζήτηση για την 28η Οκτωβρίου, για το χαρακτήρα της, τα διδάγματά της, τοποθετώντας στο επίκεντρο τη γνώση της ιστορικής αλήθειας. Οι κομματικές δυνάμεις στα σχολεία, οι ριζοσπάστες εκπαιδευτικοί που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ έχουμε πάρει μέτρα προετοιμασίας για την υποδοχή αυτής της ημερομηνίας, ένα πλούσιο υλικό έχει δοθεί και αξιοποιηθεί και μέσω του internet, ενώ φαίνεται και η δίψα για τέτοιες πρωτοβουλίες στήριξης, για να γίνει πιο αποτελεσματική και βαθιά η παρέμβαση στο ίδιο το περιεχόμενο του μαθήματος που αποτελεί άλλωστε κρίσιμη λειτουργία του σχολείου ως ιδεολογικού μηχανισμού. Η προσπάθεια αυτή θα συνεχιστεί μπροστά και σε άλλες ημερομηνίες - σταθμούς στην ελληνική αλλά και παγκόσμια ιστορία (17 Νοέμβρη, 25 Μαρτίου, 1 Μάη, 9 Μάη, κ.ά.).

Λαμβάνουμε υπόψη ότι σήμερα στην Ελλάδα περίπου 1,5 εκατομμύριο μαθητές, ηλικίας 4 έως 18 ετών συμμετέχουν σε διαδικασίες και δομές δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης. Σε αυτές τούς εκπαιδεύουν περίπου 250 χιλιάδες εργαζόμενοι, κάτοχοι - οι περισσότεροι - πτυχίων ΑΕΙ, που και αυτοί έχουν περάσει ως μαθητές αλλά και ως φοιτητές από το αστικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Αν και το πρόβλημα δεν είναι ποσοτικό, ωστόσο οι αριθμοί αναδεικνύουν το πολύ απλό γεγονός ότι εκτός εξαιρέσεων που συνδέονται με τη σχολική εγκατάλειψη και τη μαθητική διαρροή, δεν υπάρχει νέος που δεν έχει για 12 - 13 χρόνια διαπαιδαγωγηθεί συστηματικά στο αστικό σχολείο. Με λίγα λόγια, στο αστικό σχολείο διεξάγεται η ιδεολογική χειραγώγηση αθόρυβα και συστηματικά, και κυρίως έχοντας την ισχύ ενός φυσικού - αυτονόητου φαινομένου.

Στο άρθρο αυτό δε θα επανέλθουμε αναλυτικά σε ιστορικά ζητήματα γύρω από την 28η Οκτωβρίου, που έχουν απαντηθεί στο «Ριζοσπάστη», στην «ΚΟΜΕΠ» και στα «Θέματα Παιδείας», τα οποία συμβάλλουν στην πιο ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του θέματος. Θα επικεντρώσουμε σε ορισμένες σκέψεις για το πώς μπορεί να γίνει πιο αποτελεσματική η παρέμβαση γύρω από αυτό το ζήτημα, λαμβάνοντας υπόψη την ηλικιακή ιδιαιτερότητα των μαθητών, την κοινωνική τους πείρα, αλλά και ορισμένα χαρακτηριστικά τους όπως ενθουσιασμός, δίψα για την αλήθεια, απαίτηση για δίκαιες λύσεις, την τάση να αναζητούν ιδεώδη.